Ny prosjektsuksess mellom Bodø Energi og UNG2024
Da Bodø Energi stilte på stand under årets Parkenfestival, var det med en egendesignet bøttehatt til inntekt for Fellesverket i Bodø. Sammen med Sine og Marie fra UNG2024 ble det samlet inn 10 000 kroner, som nå tildeles Røde Kors' ungdomssatsning.
Tett samarbeid
For tredje år på rad har Bodø Energi hatt gleden av å samarbeide med styret i UNG2024 under den populære festivalen i Bodø. Her har ungdommene bygd verdifull kompetanse på alt fra markedsføring, design, filmproduksjon og fotografering til å arrangere spennende konkurranser.
Vi har alltid en bevisst tanke bak alt vi involverer ungdommen i, sier Marit Helene Thoresen. - I dette prosjektet fokuserte vi på kompetansebygging innen designprosess, markedsføring og salg. Når overskuddet i tillegg går til ungdomsorganisasjoner, harmonerer det perfekt med verdiene til både Bodø2024 og vår generalsponsor, Bodø Energi, fortsetter hun.
Kræm som har vært med i hele prosessen, designet årets to bøttehatter. -Tanken bak var rett og slett en hyllest til verdens vakreste by, Bodø. Enkelt og greit, sier daglig leder Pernille Pettersen.
Fremtidsrettet aktør
-Å stå på stand er et viktig vindu ut til både eksisterende og nye kunder for oss i Bodø Energi. Som generalsponsor er det en selvfølge å inkludere UNG2024 i dette arbeidet, da ungdom er en av våre viktigste satsingsområder. Ved å engasjere ungdommen, viser Bodø Energi sitt engasjement for å investere i fremtiden og styrke båndene til den neste generasjonen, samtidig som vi bygger vår posisjon som en ansvarlig og fremtidsrettet aktør i samfunnet, avslutter Erling Aalvik.