UNG2024 med designsamarbeid

Kristian Iversen og Sine Persson fra UNG2024 Foto: Bodø2024

UNG2024 tar ledelsen med sin egen designete bøttehatt som skal selges på Parkenfestivalen i år. I samarbeid med Bodø Energi og Kræm har de fått delta aktivt i design-, markedsførings- og salgsprosessen. Overskuddet fra salget av bøttehatten går til Mental Helse Ungdom, valgt av ungdommen selv. Bli med på å støtt UNG2024s formål ved å skaffe deg din egen bøttehatt på Bodø Energis stand under årets Parken!

Produktutvikling

Gjennom samarbeid mellom UNG2024, Bodø Energi og Kræm har kompetansebygging blant unge fått hovedfokus. Prosjektet involverte utviklingen av en spesialdesignet bøttehatt, der ungdommene i UNG2024 fikk ta del i hele prosessen – fra idegenerering og design til markedsføring og salg. Dette åpnet opp for en unik mulighet til å utvikle kompetanse og erfaring innenfor ulike områder som er avgjørende for entreprenørskap.

Kreativ prosess

Anton Gagnum, styremedlem i UNG2024, uttrykker sin begeistring over den medvirkningen de fikk i prosessen. Han nevner spesielt muligheten til å kunne delta i beslutninger knyttet til farger, tekst og tegninger, og hvor godt de unge designerne var i stand til å samarbeide og enes om de beste løsningene. Opplevelsen var både interessant og spennende, og ga en verdifull læringsmulighet for deltakerne.

Bodø Energi som kompetansebygger

Som en av hovedsamarbeidspartnerne til UNG2024 har Bodø Energi spilt en viktig rolle i dette partnerskapet ved å tilby sin kunnskap innen markedsføring og kommunikasjon. Erling Aalvik, leder for marked og kommunikasjon i Bodø Energi, understreker betydningen av å legge til rette for kompetanseutvikling blant unge i regionen. Han håper at dette initiativet vil inspirere flere unge til å satse lokalt på entreprenørskap og oppstart av egne bedrifter.

Lokalt markedsføringsbyrå

Kræm, som lokalt SoMe-byrå, er opptatt av å være en støttespiller for UNG2024 og har delt sin kunnskap og erfaring for å skape et støttende læringsmiljø for ungdommene. Pernille Nicoline Pettersen, daglig leder for Kræm, deler deres visjon om å skape en fremtid der kompetanse er en drivkraft for innovasjon, suksess og bærekraftig vekst. Gjennom samarbeidet ønsker de å inspirere ungdommene og bidra til at de kan bygge nettverk og utforske nye perspektiver.

Grafisk illustrasjon: KRÆM

Veldedig formål

I tillegg til å fokusere på kompetansebygging og medvirkning, har samarbeidet også en viktig veldedig dimensjon. Overskuddet fra salget av bøttehatten på Parkenfestivalen vil bli donert til Mental Helse Ungdom, som UNG2024 selv har valgt. Midlene øremerkes til møteplasser for unge i regionen. Dette er for å styrke engasjementet, for å gi tilbake til samfunnet og skape en positiv endring i lokalsamfunnet.

Bøttehattene koster 200 kr kommer i tre versjoner, og betales via Vipps på stand til Bodø Energi.

Forrige
Forrige

UNG2024 og Parkenfestivalen

Neste
Neste

Frivillig i Bodø? Bli med på treff i Frivilligforum 3. oktober