Nominert til Gullskjermen
Bodø2024, Kjerringøy Bryggehotell, Mastiff og TV 2 Nominert til Gullskjermen for Beste Bruk av Innhold.
- Casen omfatter samarbeidet på underholdningsprogrammet Hver gang vi møtes mellom Bodø2024, Kjerringøy Bryggehotell, Mastiff og TV 2, sier Ann Kristine Illescas, salgsleder i TV 2.
Gullskjermen er et årlig arrangement som skal hedre og løfte frem fremragende markedsaktiviteter på TV. «Beste bruk av innhold»-kategorien gjelder TV-annonsering som enten kan kontekstuelt knyttes til TV-program og/eller smart bruk av produktplassering. Det finnes flere gode måter å annonsere på TV utenom tradisjonell reklamefilm. En unik mulighet er å legge TV-produksjon til en destinasjon slik som lokasjonsavtalen med Bodø2024 og Kjerringøy er.
En kollektiv anerkjennelse
- Samarbeidet mellom Bodø2024, HGVM og TV 2 har bidratt til flere gode resultater. Ved å flytte produksjonen til Kjerringøy utenfor Bodø, har ny lokasjon med et spektakulært nordnorsk landskap vært med på å gi HGVM et estetisk løft. Under innspillingsperioden velger artistene lokale aktiviteter utenfor opptrendene, hvor Kjerringøy som destinasjon har vært med på å gi et mangfold av innholdsrike og spennende opplevelser, sier Marithe Saur Haugan, senior konsept rådgiver i TV 2.
- Nominasjonen er en kollektiv anerkjennelse av våre lokale samarbeidspartnere og bidragsytere, som har vært avgjørende for gjennomføringen av prosjektet. Marit Helene Thoresen, som har vært kontaktperson fra Bodø2024, uttrykker sitt håp om at denne nominasjonen vil inspirere næringslivet til å anerkjenne verdien av å samarbeide med TV-produksjoner i Nord-Norge fremover. -Det har vært utslagsgivende for flere artister at produksjonen er lagt til nettopp Kjerringøy. Mastiff og TV 2 håper derfor at man kan få til to ytterligere sesonger her oppe.
Rekruttering av neste generasjons kulturarbeidere
Både TV2 og Mastiff har utvist en bemerkelsesverdig grad av imøtekommenhet gjennom de tre sesongene på Kjerringøy. Vi har hatt gleden av å samarbeide med noen av Norges mest talentfulle musikere, teknikere og produsenter, og i tillegg har vi inkludert unge talenter fra UNG2024 i produksjonen. Dette har vært en unik mulighet for å gagne verdifull erfaring og kompetanse, og dermed inspirere til rekruttering av neste generasjons kulturarbeidere i Nordland.
Marit Helene Thoresen fra Bodø2024 understreker viktigheten av å bygge broer for unge talenter i regionen og styrke den lokale kultursektoren. Bodø2024 fortsetter derfor samarbeidet med TV 2 og Mastiff, med et klart mål om å inkludere så mange lokale aktører som mulig i kommende TV-produksjoner.
- Dette initiativet er et betydelig skritt i retning av å skape et bærekraftig og inkluderende kulturmiljø i regionen, og vi ser frem til fortsettelsen av dette spennende samarbeidet.
Et viktig bidrag for å bygge opp hele Bodø-regionen som destinasjon
- Dette prosjektet er et viktig bidrag, ikke bare for Kjerringøy, men for å bygge opp hele Bodø-regionen som destinasjon. Det gir en ekstra «reason to go» som vi merker godt effekten av. I tillegg til Kjerringøy Handelssted ser vi at Kvitbrygga i seg selv har blitt en merkevare som ikke bare trekker turister, men også fører til at bedrifter lokalisert andre steder i landet legger konferanser og firmaturer til regionen vår, sier Christine Løksti daglig leder av Kjerringøy Bryggehotell.
- Dette er muliggjort gjennom tett og godt samarbeid mellom de nominerte aktørene og vi håper selvsagt at det gode samarbeidet forsetter, avslutter Løksti.
Prisutdelingen skjer på Deichmanns i Bjørvika onsdag 1.november.